administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 13:33 Temat postu: Zagadki Zimowe Dla Przedszkolakow |
|
|
Sprawdz swoje IQ
Wspieraj innych poprzez budowanie współpracy i zaufania. Musisz wiedzieć, jak aktywizować ludzi i włączać ich w proces roboczy. Czy dzielisz swoją władzę? Czy Twoi ludzie otrzymują wszystkie niezbędne zasoby? Skuteczni przywódcy dzielą się władzą, sprawnie zlecają obowiązki i robią wszystko, co jest konieczne, aby innym umożliwić skuteczną pracę. Dr Peter Salovey. Nauczysz się wykorzystywać swoją IE do naprawiania świata (i nie tylko!). Często spotykam się z pytaniem, czy inteligencję emocjonalną można udawać albo czy źli ludzie są w stanie wykorzystywać ją dla własnych korzyści. Cóż, niektórzy ludzie potrafią manipulować innymi, udając, że są zainteresowani dobrem swoich rozmówców czy ich rodzin, ale ich zachowanie nie odpowiada podstawowym definicjom inteligencji emocjonalnej (Mayera, Saloveya, Caruso czy Bar-Ona). Studia są dla większości ludzi niezwykle interesującym okresem życia. Zwykle stanowi on moment, w którym przechodzi się od późnego wieku nastoletniego poświęconego nauce w szkole średniej do świata pracy dorosłych. Jest to również czas pełen przygód, podczas których testujemy naszą niezależność, a zarazem odpowiedzialność, korzystając z nowo uzyskanej wolności na imprezach i w innych sytuacjach z życia studenckiego. Wielu studentów pierwszego roku z niecierpliwością oczekuje tego nowego rozdziału życia i wiąże z nim wielkie nadzieje. Niektórzy natomiast odczuwają niepewność i lęk, gdyż nie wiedzą, czego się mają po nim spodziewać. Szkoła średnia słabo przygotowuje uczniów do tego, co spotykają na studiach. Wiele szkół uważa, że odpowiednie oceny końcowe z przedmiotów i pozytywne wyniki matury to już wszystko, co jest potrzebne, aby uczniowie umieli się potem odnaleźć na studiach. Bliźnięta jednojajowe. Uspokajać innych. Skupianie się na czymś innym. Asertywność to umiejętność, która wymaga ćwiczeń, tak jak wszystkie inne umiejętności. Opłaca się jednak ją ćwiczyć, gdyż bycie asertywnym znacząco pomaga w wywieraniu wpływu na innych ludzi. W pracy unikam kontaktów ze znaczną częścią swoich współpracowników. Część III. Inteligencja emocjonalna w miejscu pracy. Część III. Inteligencja emocjonalna w miejscu pracy. Obowiązki. Zastanów się nad wykorzystaniem medytacji, jogi bądź świadomości chwili. Dokładne opisy tych metod znajdziesz w rozdziale 6. [62] Schiff, Duyme, Stewart, Tomkiewicz i Feingold, 1978. Deprywacja społeczna. [314] Hamre i Pianta, 2005. Zachowywanie spokoju pod presją. Dobrzy przywódcy nie tracą kontroli ani zimnej krwi w ciężkich sytuacjach. Przekraczanie granic przy zmianie emocji. Jeżeli Twoje dziecko wykazuje umiarkowaną nieśmiałość, porozmawiaj z nim o tym, ale pod żadnym pozorem nie możesz posuwać się do krytyki. Postaraj się dowiedzieć czegoś o lękach swojego dziecka. Czy obawia się oceny? A może czuje lęk przed wyśmianiem bądź popełnieniem błędu? Zdobycie jak największej ilości informacji dotyczących jego problemów czy też sytuacji mających wpływ na pojawienie się lęku pozwoli Ci lepiej zaprojektować właściwy plan społecznych interakcji swojego dziecka. Wiecie, jak zakończyć kłótnię. Wpływ antyspołecznego towarzystwa. Osłabienia efektu należy się spodziewać, jeżeli nie zostanie utrzymana wysoka jakość środowiska. Tylko wtedy, gdy założymy, że dziecięce mózgi są jak glina, możemy oczekiwać, że zachowają swój kształt przez wiele lat po ich uformowaniu. Jeżeli jednak uznamy, że bardziej przypominają one mięśnie, to utrzymanie ich w dobrej kondycji będzie wymagało ćwiczeń w postaci stymulującego środowiska i aktywności. Osobiście skłaniam się ku porównaniu z mięśniami, za którym przemawiają także wyniki badań. Wpływanie na ludzi na dowolnym poziomie wymaga wiedzy dotyczącej ich nastawienia i motywacji, a także umiejętności postawienia się na ich miejscu. Jeżeli bowiem jesteś w stanie zrozumieć drugą osobę, dużo łatwiej jest Ci przekazać jej swoją opinię. Ponadto zmniejsza to szansę na to, że niepotrzebnie stracisz czas, usiłując przekonać drugą osobę do czegoś, czym ona nie była nigdy choćby w najmniejszym stopniu zainteresowana. — W żadnym razie! — wrzasnął Damian, ściągając na siebie uwagę ludzi z holu. — Zarezerwowałem sobie miejsce właśnie tutaj i tu zostaję! O książce. Herrnstein, R. J., Murray, C. (1994). The bell curve: Intelligence and class structure in American life. New York: Free Press. Sprawdzanie więzi. Znaj swoje wartości. Rozdział 4. Naukowe podstawy inteligencji emocjonalnej. Fagan, J. F., Holland, C. R. (2002). Equal opportunity and racial differences in IQ. Intelligence, 30, 361– –387. Część psychologów i konsultantów zajmujących się tą tematyką od samego początku (do których, nawiasem mówiąc, sam się zaliczam) stwierdziła, że inteligencja emocjonalna potrzebna jest głównie osobom, których zawodowe obowiązki zakładają regularny kontakt z innymi ludźmi, czyli na przykład sprzedawcom czy konsultantom. W tamtych czasach nie doceniano jeszcze wpływu IE na pracę w branżach „technicznych”, takich jak przemysł, programowanie czy prawo. W tym rozdziale chciałbym zatem przedstawić, jakie znaczenie może mieć inteligencja emocjonalna dla osiągnięcia sukcesu w takich dziedzinach biznesu, jak: sprzedaż, obsługa klientów, technologia, projektowanie graficzne czy zarządzanie. Przedstawię również sposoby jej wykorzystania przy rozwijaniu kariery. 3. Teraz się zastanów, jak wygląda Twój faktyczny rozkład tygodnia. Zaznacz krzyżykiem te kratki w tabeli, które chcesz zmienić. Dowiedz się, jak kontrolować swoje emocje, i zachowaj spokój (przeczytanie niniejszej książki to świetny początek!). Eysenck, H. J. (1973). The inequality of man. London: Temple Smith. Razem. Posiadanie długiej listy osób, na których możesz polegać w potrzebie. [415] Bruer, 1999. ROZDZIAŁ 3. Gdy sprawy nie idą po naszej myśli, odczuwamy frustrację, co jest całkowicie naturalne. Musimy jednak nauczyć się odróżniać gniew od frustracji. Ta ostatnia jest emocją, którą jesteśmy w stanie opanować. Odczuwając ją, wciąż możemy racjonalnie myśleć i zadawać sobie poniższe pytania. Zwracaj uwagę na ludzi, z którymi pracujesz. Postaraj się poznać swoich podwładnych. Dowiedz się, co lubią, a za czym nie przepadają. Poznaj ich opinie na temat miejsca pracy i wykonywanych zadań. Pozwól im wyrazić własne zdanie dotyczące Twoich inicjatyw. Co prawda nie możesz spełnić oczekiwań wszystkich pracowników, ale zawsze możesz ich przynajmniej wysłuchać. Zanim zaczniesz podejmować działania, postaraj się poznać zalety i wady wszystkich możliwych rozwiązań. Za każdym razem, gdy widzisz wyraz jakiejś emocji, zorientuj się, czy jest to emocja pozytywna, czy negatywna, i oceń jej intensywność w skali 1 – 10 (1 – niska, 10 – wysoka). Härnqvist, K. (1968). Changes in intelligence from 13 to 18. Scandinavian Journal of Psychology, 9, 50–82. [269] Hart i Risley, 1995. Odpowiedzialność społeczna. Troszcząc się o innych, masz mniejszą szansę na zbyt częste stawianie siebie w centrum uwagi. Lavy, V. (2002). Evaluating the effect of teacher performance incentives on students’ achievements. Journal of Political Economy, 110, 1286–1317. |
|