administrator
Do³±czy³: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wys³any: Nie Lis 06, 2016 13:06 Temat postu: Zagadki Logiczne Flash |
|
|
Sprawdz swoje IQ
Jeżeli oceniasz swój związek jako tragiczny, możesz zastanowić się nad skorzystaniem z pomocy fachowego doradcy, który pomoże Ci naprawić Twoją relację z partnerem. Rozdział 7. Zrozumieć empatię. Kiedy już zakończysz działanie opisane powyżej, postaraj się streścić swoimi słowami poglądy partnera i poproś go, aby tak samo streścił Twoje podejście. Następnie oceń, jak prawdziwe są poniższe cztery stwierdzenia, i zapisz odpowiedzi w swoim notatniku. Uwaga, przepaść! [217] Guevara–Aguire i in., 1991; Kranzler, Rosenbloom, Martinez i Guevara–Aguire, 1998. [11] Baddeley, 1986. Idziesz spać. [300] Gross, Spiker i Haynes, 1997; Hill, Brooks–Gunn i Waldfogel, 2003; The Infant Health and Development Program, 1990. Chociaż Laura bardzo lubi brać udział w szkoleniach, to po pewnym czasie dochodzi zawsze do wniosku, że nie jest w stanie przyswoić sobie całej przekazywanej tam wiedzy. Bardzo dobrze radzi sobie z podstawami, ale poziom średnio zaawansowany, nie mówiąc już o zaawansowanym, jest ponad jej możliwości. [179] Streissguth, Barr, Sampson, Darby i Martin, 1989. (Pewne badanie przeprowadzone w Filadelfii ilustruje zarówno objawy, jak i przyczyny różnic między klasami społecznymi w podejściu do czytania[202]. W okolicach, gdzie niemal wszyscy dorośli mieszkańcy mieli wyższe wykształcenie, w asortymencie księgarń znajdowało się 1300 książek dla dzieci na każde 100 dzieci, tymczasem w irlandzkich i wschodnioeuropejskich dzielnicach zamieszkiwanych przez robotników dostępnych było zaledwie 30 książek na każdą setkę dzieci. Trudno sobie wyobrazić bardziej wymowne dane ujawniające przepaść w poziomie czytelnictwa pomiędzy klasami społecznymi). Twoim celem jest uzyskanie wsparcia, więc możesz też powiedzieć: „Ostatnio myślałem nad tym, jak mógłbym zwiększyć swój wkład w działanie firmy”. [180] Hack, Klein i Taylor, 1995. Wyglądasz na przestraszoną. Ludzie posiadający bogatszy zasób odpowiednich słów na ogół podczas wyrażania emocji posługują się kontekstem w celu pełniejszego wyrażenia tego, co mają na myśli. Spora część literatury na temat efektywnych szkół dotyczy placówek, do których chodzą dzieci pokrzywdzone przez los. Zwykle twierdzi się, że w wypadku takich dzieci najbardziej efektywne są szkoły kładące nacisk na podstawy programowe[156]. Z drugiej strony niektórzy utrzymują, że wyjątkowo dobre rezultaty może przynieść program rozszerzony, typowy dla dobrych szkół prywatnych[157]. W tej części…. Wysoka inteligencja emocjonalna oznacza optymalne funkcjonowanie wyższych i niższych partii mózgu. Te ostatnie pomagały myśliwym przeżyć, podtrzymując ich czujność, a także zdolność do wykrywania zarówno zagrożeń, jak i korzystnych okazji. Pomagają nam one również dzisiaj, umożliwiając właściwe reakcje i na bodźce stresowe, i na pojawiające się możliwości. Pozwalają również na kontrolowanie naszej reakcji „walki lub ucieczki” i przekształcanie jej w reakcje bardziej akceptowalne społecznie. Człowiek inteligentny to zatem ktoś, kto nie tylko orientuje się, co w danej sytuacji należy zrobić, ale także wie, jak najlepiej się do tego zabrać. Gormley, W. T., Jr., Gayer, T., Phillips, D., Dawson, B. (2005). The effects of universal pre-k on cognitive development. Developmental Psychology, 41, 872–884. Istnieją ludzie, którzy od najmłodszych lat wydają się wiedzieć, co z grubsza chcą robić w życiu. Mają świadomość, że np. chcą występować przed innymi, budować urządzenia czy robić coś innego, co im odpowiada. Są też tacy, którzy dopiero po wypróbowaniu kilku zajęć odkrywają coś, w czym się doskonale odnajdują. H. J. Eysenck, The Inequality of Man, 1973[171]. Ignatiev, N. (1995). How the Irish became white. New York: Routledge. Odczytywanie własnych emocji na podstawie reakcji innych ludzi. Część I. Nowy gatunek inteligencji. Bezsporny jest fakt, że Amerykanie pochodzenia azjatyckiego uzyskują znacznie lepsze wyniki, niż wskazywałby na to ich iloraz inteligencji. Osiągnięcia intelektualne Azjatów to raczej wynik wylanego potu niż wyjątkowych szarych komórek. Do najpopularniejszych testów tego rodzaju należą. [291] Love, 2005. Złożenie ramion na piersi sygnalizuje nastawienie obronne. Wszyscy ludzie w bliskich związkach przeżywają konflikty, które czasami mogą być zapoczątkowane drobnymi dylematami, np. w co się ubrać, gdzie wyjść na obiad, jaki film obejrzeć, jaki kolor lepiej pasuje partnerowi itp. Z drugiej strony niektóre konflikty wynikają z poważnej różnicy zdań, takich jak niechęć do teściów, nadmierna pobłażliwość w stosunku do dzieci, brak zainteresowania seksem, nadmierne wydatki, nieodpowiedzialność itp. Dowiemy się, jak zrozumieć szczęście przez pryzmat inteligencji emocjonalnej. Asertywność oznacza też umiejętność zadawania we właściwy sposób odpowiednich pytań, gdy sam znajdziesz się w niekorzystnej sytuacji. Nie bój się przyznać, że nie wiesz, co robić, i miej świadomość, czego powinieneś się dowiedzieć, aby rozwiązać swój aktualny problem. Nie obarczać winą drugiej strony. Przyjmować odpowiedzialność za własną część problemu. Śniadanie. [422] Aamodt i Wang, 2007. Asertywność. Jest to zdolność do wyrażania własnych uczuć, poglądów i myśli w niedestruktywny sposób. Skuteczni sprzedawcy, kierownicy i przywódcy cechują się bardzo wysoką asertywnością. Ponieważ Twoi przyjaciele tam idą. Dzisiejsze miejsca pracy wciąż się zmieniają. Zatem w chwili, gdy wprowadzenie zmian staje się konieczne, inteligentne emocjonalnie firmy mają przewagę. Wiedz, kiedy inni Cię słuchają. Wykorzystanie empatii do rozbrajania innych. Odziedziczalność, środowisko i IQ. [344] Dickens i Baschnagel, 2008. Panujesz nad emocjami ludzi przebywających wokół Ciebie, co pomaga im odzyskać spokój. Te różnice społeczne wykształciły u mieszkańców Wschodu sposób myślenia, który określam jako holistyczny. Azjaci dostrzegają szeroką gamę obiektów i zdarzeń, zwracają uwagę na relacje i podobieństwa między nimi, myślą w sposób dialektyczny, polegający na znajdowaniu Drogi Środka, która wiedzie pomiędzy przeciwstawnymi ideami. Percepcję i sposób myślenia mieszkańców Zachodu można określić jako analityczne, gdyż koncentrują się oni na relatywnie niewielkim wycinku otoczenia, na jakiejś rzeczy lub osobie, na którą chcą wywrzeć określony wpływ, skupiają się na jej atrybutach, aby ją skategoryzować i zgłębić jej zachowanie, a w sposobie myślenia często kierują się zasadami logiki formalnej. Kolejnym filarem inteligencji emocjonalnej (obok świadomości własnych uczuć i kontrolowania emocji innych ludzi) jest kontrolowanie własnych emocji, zwłaszcza impulsywności. Zwiększając swoją samoświadomość (o której pisałem na początku tego rozdziału), przygotowujesz się do skuteczniejszego kontrolowania własnych uczuć. Można tego dokonać na trzy sposoby. Oto kilka możliwych celów. Wszystkie badania nad pochodzeniem rasowym można interpretować na różne sposoby. Większość tych alternatywnych interpretacji obciążona jest błędem z powodu ryzyka samoselekcji pod względem IQ w wypadku związków osób różnych ras. Gdyby osoby rasy białej łączące się w pary z osobami rasy czarnej miały znacznie niższy iloraz inteligencji, niż wynosi średnia dla białych, ich europejskie geny zapewniałyby niewielkie korzyści pod względem IQ. Analogicznie, gdyby przedstawiciele rasy czarnej tworzący związki z osobami rasy białej mieli znacznie wyższy iloraz inteligencji niż średnia dla czarnych, ich afrykańskie geny nie byłyby obciążeniem. Aby jednak całkowicie zniwelować różnicę w IQ pomiędzy dziećmi pochodzenia czysto afrykańskiego a dziećmi o częściowo europejskim pochodzeniu, białe geny wnoszone do związków mieszanych musiałyby być znacznie gorsze od ogółu białych genów lub czarne geny musiałyby być znacznie lepsze od ogółu czarnych genów. Co więcej, jak można przypuszczać, samoselekcja ze względu na IQ nie była aż tak znacząca w czasach niewolnictwa, kiedy prawdopodobnie zawierano najwięcej związków mieszanych. Mało prawdopodobne jest na przykład, żeby biali mężczyźni łączący się w pary z czarnymi kobietami mieli średnio niższy iloraz inteligencji niż reszta białych mężczyzn. Przeciwnie – jeśli związki te tworzyli przeważnie biali właściciele niewolników i czarne niewolnice (co wydaje się wielce prawdopodobne; Parra i in., 1998) oraz jeśli status ekonomiczny był nieznacznie pozytywnie skorelowany z IQ (jak jest obecnie), to iloraz inteligencji tych białych mężczyzn wynosił prawdopodobnie nieco powyżej średniej. Czarne partnerki prawdopodobnie nie były wybierane ze względu na IQ, lecz z powodu urody. Równie mało prawdopodobne wydaje się to, by żołnierze w czasie II wojny światowej – zarówno czarni, jak i biali – dobierając sobie niemieckie partnerki, brali pod uwagę ich inteligencję. |
|