administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 13:07 Temat postu: Zagadki Dla Dzieci Balwan |
|
|
Sprawdz swoje IQ
Marcus, J. (1983). Social and political history of the Jews in Poland, 1919–1939. Berlin: Mouton. ekstaza. Szczęśliwość. Odprężone ciało, uśmiech, ręce i nogi rozluźnione, spokojny i długi kontakt wzrokowy. Marta ma spore opory przed rozmową z szefem. Jej przyjaciółka Klaudia doszła do wniosku, że powinna wejść w rolę trenera. Postura przygarbiona może sugerować brak zainteresowania bądź nudę. Z kolei pozycja wyprostowana i napięta może oznaczać czujność, uwagę lub zainteresowanie. Rozłożone ręce i dłonie skierowane na zewnątrz również mogą sygnalizować zainteresowanie, podobnie jak pochylenie do przodu, zwłaszcza połączone z nawiązaniem kontaktu wzrokowego. Uzasadniając wielość postulowanych przez siebie rodzajów inteligencji, Gardner wykazywał, że zdarzają się genialne dzieci nadzwyczajnie obdarzone danym rodzajem inteligencji oraz że istnieją dowody neurologiczne, które potwierdzają fakt, że za każdą z wyróżnionych przez niego odmian inteligencji odpowiada inny obszar mózgu. Nawet jeśli uznamy je za zaledwie umiejętności, czy też jeszcze coś innego, to nie ulega wątpliwości, że różnią się one od standardowej inteligencji analitycznej, a ich pomiary mogą – przynajmniej potencjalnie – dostarczyć wiedzy o istotnych aspektach ludzkich umiejętności, których nie wychwycą klasyczne testy. Zacznij od siebie. Mikulecky, L. (1996). Family literacy: Parent and child interactions. Washington, DC: U.S. Department of Education. W internecie: 25 października 2005 roku, http://www.ed.gov/pubs/FamLit/parent.html. Niezależnie od tego, czy odnajdziesz swoje powołanie bardzo szybko, czy też po długich poszukiwaniach, zwykle od razu wiesz, że właśnie ta praca została stworzona specjalnie dla Ciebie. Na ogół wydaje się ona bardziej przypominać zabawę niż pracę, przez co łatwo jest stracić w niej poczucie czasu. Dla wielu osób praca to niewdzięczny obowiązek, którego chce się unikać przy każdej sposobności, a czas w niej spędzony dłuży się niemiłosiernie. — Musisz odpocząć. Przyniosę ci coś zimnego do picia — zaofiarowała się Karolina. Ćwiczenia usprawniające inteligencję płynną. Gdy się zorientujesz, że w miejscu pracy odczuwasz złość, powinieneś koniecznie znaleźć przyczynę tego stanu. Najczęściej wynika on z drobnej nieprzyjemności. Badania wykazały, że w dłuższej perspektywie ludzie znacznie gorzej znoszą codzienne, drobne nieprzyjemności niż naprawdę stresujące wydarzenia w rodzaju wielkiego balu firmowego. Jeżeli przyjrzysz się dokładnie swoim problemom, okaże się zapewne, że Twoją wizję firmy czy życia zawodowego psują przede wszystkim drobne kłopoty. Jeżeli narzędzie zostanie odpowiednio wykorzystane, może pomóc zwiększyć zaufanie oraz interakcję pomiędzy pracownikami, zespołami i działami firm, poprawiając tym samym m.in. działanie zespołowe, rozwijanie umiejętności przywódczych oraz planowanie. Osobiste informacje zwrotne pozwalają poszczególnym ludziom na porównanie swoich wyników z ogólnymi wynikami firmowymi oraz wynikami swoich zespołów. W ten sposób ludzie mogą mieć rozeznanie, jak wygląda kultura pracy panująca w ich firmie oraz czy ich uczucia i przemyślenia dotyczące firmy są zgodne z poglądami współpracowników. — Tak, tato — odpowiedziała Sara, nie odwracając wzroku od telewizora. — To tylko ta głupia Ania z serialu. Cały czas zachowuje się tak samo nierozważnie. Pod jakim względem właściwie jesteśmy bystrzejsi? U.S. Department of Health and Human Services (2005). Head Start impact study: First year findings. Washington, DC: Administration for Children and Families. Mierzenie inteligencji emocjonalnej. Optymizm. Większość ludzi uznaje szczęśliwość i optymizm za cechy atrakcyjne i jest bardziej skłonna do współpracy z ludźmi mającymi bardziej optymistyczne podejście do życia. Optymiści zwykle potrafią udowodnić, że współpraca z nimi leży w najlepszym interesie większości zainteresowanych. Jeżeli czujesz potrzebę poparcia kogoś, to na ogół prędzej wybierzesz optymistę niż pesymistę, człowieka pewnego siebie niż aroganckiego i kogoś, kto jest szczęśliwy, niż człowieka smutnego. Przyjrzyj się swoim zaletom. Postaraj się określić, czy je rozwijasz. Być może jesteś w stanie wykorzystać je w sposób jeszcze Ci nieznany. Może masz talent do kontaktów z ludźmi, do sprzedaży, szkoleń czy dowolnych innych działań wymagających dobrych umiejętności komunikacyjnych. Jeżeli lepiej radzisz sobie z technologiami (czyli najlepiej pracuje Ci się przy komputerze), możesz skupić się na badaniach, programowaniu lub zarządzaniu bazami danych. A może najlepiej się czujesz, gdy możesz pomagać innym w zadaniach technicznych? W takiej sytuacji optymalną ścieżką rozwoju mogą być dla Ciebie szkolenia techniczne. Rozszerzanie programu – wpływ na umiejętności i IQ. Tak więc czas, pieniądze i cierpliwość, jakie dałeś swoim dzieciom, jednak nie poszły na marne. Gdybyśmy mieli określić przeciętny wpływ czynników genetycznych na iloraz inteligencji we wszystkich klasach społecznych, prawdopodobnie wyniósłby on maksymalnie 50%. Większa część pozostałej zmienności IQ wynika z czynników środowiskowych – tych, które są wspólne dla danej rodziny i odróżniają ją od innych, oraz tych, które różnicują członków jednej rodziny. (Niewielka reszta jest skutkiem błędów pomiaru). [95] W związku z tym, że IQ jest miarą relatywną, nie może rosnąć z pokolenia na pokolenie. Rośnie wynik surowy, który potem poddaje się standaryzacji. „Wzrost IQ” jest więc skrótem myślowym, stosowanym zresztą przez samego Flynna (przyp. red. nauk.). Najlepsze dziesiątki to standardowa sekcja w każdej książce z serii Dla bystrzaków. W niniejszej pozycji znajdziesz poręczną listę sposobów poprawy inteligencji emocjonalnej, pomagania w tym zakresie znanym Ci osobom (zwłaszcza tym, z którymi ciężko się pracuje) oraz szerzenia inteligencji emocjonalnej w Twoim otoczeniu. Analizując problem porzucania studiów, łatwo jest założyć, że pierwszego roku nie zaliczają przede wszystkim ci ludzie, którzy nie są wystarczająco inteligentni lub którzy nie otrzymują zbyt dobrych stopni. [420] Cohen, 2005. Bifulco, R., Ladd, H. F. (2006). The impacts of charter schools on student achievement: Evidence from North Carolina. Education Finance and Policy, 1, 50–90. Smutek. Opuszczone ramiona, luźna postawa, patrzenie w dół, kąciki ust skierowane ku dołowi. 4. Wybierz motywację, która Twoim zdaniem ma największe szanse zmienić zachowanie osoby, o której myślisz. Poczytać stosowne poradniki (jak np. niniejszą książkę). [278] Hart i Risley, 1995. Wasik, B. H., Ramey, C. T., Bryant, D. M., Sparling, J. J. (1990). A longitudinal study of two early intervention strategies: Project CARE. Child Development, 61, 1682–1696. — Mam wrażenie, że nie działasz wspólnie z innymi. Chcę zatem wiedzieć, czy chcesz nadal z nami pracować, czy też wolisz zająć się czymś innym. Naprawdę doceniam wiele rzeczy, które robiłeś dotychczas, ale sądzę, że teraz będzie najlepiej dla wszystkich, gdy zdecydujesz, czy chcesz być z nami, czy nie. Wybierz odpowiednią dla siebie ilość czasu. Uniesione brwi. |
|