administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 13:08 Temat postu: Psychotesty Stargard Szczecinski |
|
|
Sprawdz swoje IQ
Zmiana emocji na lepsze. Lynn, R. (1987). The intelligence of the Mongoloids: A psychometric, evolutionary and neurological theory. Personality and Individual Differences, 8, 813–844. Musisz zadać sobie następujące pytania. Z drugiej strony znasz też prawdopodobnie takie osoby, które kontrolują emocje w sposób nieudolny bądź szkodliwy. Wystarczy, że przypomnisz sobie tych wszystkich szefów firm, którzy nie byli przygotowani do kontaktu z dziennikarzami w chwilach kryzysu. Niewłaściwa mowa ciała i unikanie odpowiedzi sprawiały, że ludzie ci jedynie jeszcze bardziej denerwowali bądź niepokoili swoich słuchaczy. Sampson, R. J., Morenoff, J. D., Raudenbush, S. (2005). Social anatomy of racial and ethnic disparities in violence. American Journal of Public Health, 95. Każda interakcja w domu daje nam możliwość poprawienia naszych umiejętności emocjonalnych. Pomyśl, kiedy ostatni raz zdarzyło Ci się potraktować współmałżonka ze zrozumieniem? A kiedy spędziliście więcej czasu z dziećmi? Uszereguj obrazki w takiej kolejności, by przedstawiały logiczny rozwój wypadków. Nie jest moim zamiarem, aby w niniejszym rozdziale przedstawiać kompletny kurs wychowywania dzieci, chciałbym jednak omówić kilka aspektów inteligencji emocjonalnej, które pomogą Ci uzupełnić dowolny podręcznik przeznaczony dla rodziców. · Pomyśleć o innych stanowiskach w swojej firmie, na których można by wykorzystać te umiejętności (np. obsługa klienta, pomoc techniczna czy sprzedaż)? Diamond, A., Barnett, W. S., Thomas, J., Munro, S. (2007). Preschool program improves cognitive control. Science, 318, 1338–1387. Zyskują szacunek innych. Peng, K. (1997). Naive dialecticism and its effects on reasoning and judgment about contradiction. Niepublikowana praca doktorska, University of Michigan, Ann Arbor. [308] Finder, 2005; Bazelon, 2008. Działanie w sposób celowy. Zapytaj dziecko, jakie uczucia żywi względem. Niektóre programy obejmujące małe dzieci, choć wydają się niezwykle wartościowe, nie przynoszą znaczących – lub długotrwałych – efektów. Head Start to bardzo rozsądny program, który powinien powodować zmiany na lepsze – i powoduje, ale tylko na początku. Gdy dzieci pozostają w swoich ubogich rodzinach, dzielnicach i szkołach, wynikający z programu wzrost IQ zanika, a wpływ programu na osiągnięcia w nauce jest niewielki. Są jednak programy prowadzone wśród najmłodszych, które silnie oddziałują na IQ na początku, a efekt ten w dużym stopniu się utrzymuje, jeśli poddane interwencji dzieci trafią do dobrych szkół publicznych. Najlepsze programy znacząco wpływają nawet na wyniki w nauce uczniów gorszych szkół i przynoszą im ogromne korzyści społeczne w postaci mniejszej przestępczości i uzależnienia od pomocy społecznej. Ogólnie programy skierowane do najmłodszych przynoszą większą korzyść dzieciom ubogim i pochodzącym z mniejszości niż bardziej zamożnym dzieciom białym. Poznaj swoje umiejętności przywódcze. · Jaka jest szansa na to, że dana osoba zgodzi się na Twoją sugestię zmiany? [318] Slavin, 1995. Spróbuj z członkami swojego zespołu spędzić nieco czasu wolnego od pracy. Również wczesne przerwanie nauki w szkole niekorzystnie wpływa na inteligencję. Dwie grupy szwedzkich psychologów otrzymały wyniki testów inteligencji tysięcy losowo wybranych trzynastoletnich chłopców[89]. Psychologowie ci porównali dzieci pod względem IQ, statusu społeczno–ekonomicznego i wyników w nauce w wieku trzynastu lat, po czym ponownie przeanalizowali ich IQ na podstawie testów, którym chłopcy musieli się poddać w wieku lat osiemnastu, kiedy stawali przed komisją wojskową. Badacze odkryli, że ci spośród badanych, którzy wcześniej porzucili szkołę, uzyskali wyniki gorsze o 2 punkty na każdy rok niekorzystania z systemu edukacji od tych badanych, którzy w wieku trzynastu lat mieli taki sam iloraz inteligencji, status społeczno–ekonomiczny i takie same wyniki w nauce. U chłopców, którzy zrezygnowali z nauki cztery lata wcześniej, różnica wynosiła 8 punktów, co odpowiada połowie odchylenia standardowego. Warto zauważyć, że badania te pozwoliły ustalić nie tylko to, iż bystrzejsze dzieci dłużej niż inne uczęszczają do szkół i w rezultacie są od innych bardziej inteligentne, ale również to, że kontynuowanie nauki przynosi duże korzyści niezależnie od tego, jaki iloraz inteligencji miało się w wieku trzynastu lat. (Albo że porzucenie szkoły powoduje znaczne straty. Ponieważ przeciętny IQ umownie ustala się na poziomie 100 punktów, nie możemy być pewni, czy nastąpił spadek ilorazu inteligencji u osób porzucających szkołę, czy jego wzrost u osób kontynuujących naukę, czy też po trosze jedno i drugie). Krueger, A. (2001, zima). Vouchers versus class size. Education Next, 4–5. Bouchard, T. J., McGue, M. (2003). Genetic and environmental influences on human psychological differences. Journal of Neurobiology, 54, 4–45. Juffer, F., Hoksbergen, R. A. C., Riksen–Walraven, J. M., Kohnstamm, G. A. (1997). Early intervention in adoptive families: Supporting maternal sensitive responsiveness, infant–mother attachment, and infant competence. Journal of Child Psychological Psychiatry, 38, 1039–1050. Nie istnieje coś takiego, jak odziedziczalność IQ (ani żadnej innej cechy). Liczebność czarnej klasy średniej w dalszym ciągu rośnie. Odsetek Afroamerykanów należących ze względu na swój status zawodowy do klasy średniej zwiększył się z 10 w 1950 roku – przez 31 w 1976 – do 52 w roku 2002[262]. Jednakże już w latach sześćdziesiątych sprawy życiowe czarnoskórych zaczęły przybierać dwojaki obrót. Klasa średnia co prawda się rozrastała, lecz wielu czarnych było pogrążonych w głębokim ubóstwie. Inną osobą uważaną powszechnie za obdarzoną wybitną empatią jest były prezydent USA, Bill Clinton. Miałem okazję rozmawiać z kilkoma dziennikarzami, którzy przeprowadzali z nim wywiady bądź spotykali się z nim przy innych okazjach. Każdy z nich podkreślał, że Bill Clinton potrafił skupiać całą swoją uwagę na rozmówcy, wywołując w nim wrażenie, że w danym momencie jest jedyną osobą w jego otoczeniu. Czy takie umiejętności okazały się przydatne? Cóż, poza dwukrotnym wyborem na stanowisko prezydenta, empatia była prawdopodobnie głównym czynnikiem, dzięki któremu Bill Clinton wyszedł bez większego szwanku z afery związanej z Monicą Lewinsky. Słysząc to pytanie, młodzi ludzie często nie rozumieli, o co mi chodzi. Wtedy im wyjaśniałem, że tracąc kontrolę nad własnym życiem, w rzeczywistości stali się niewolnikami własnych impulsów i emocji. A właśnie brak kontroli emocjonalnej często bywa przyczyną, dla której młodzi ludzie popadają w kłopoty i zaczynają nadużywać alkoholu bądź narkotyków. [320] Slavin, 2005. [6] Sternberg, 2007b. Oto przykład. Sowell, T. (1978). Three black histories. W: T. Sowell (red.), Essays and data on American ethnic groups. New York: Urban Institute. Z początku idea oddychania brzusznego może wydawać Ci się niezwykła lub nawet wprost dziwaczna. Na ogół podczas codziennego oddychania wypełniamy płuca powietrzem poprzez unoszenie klatki piersiowej , a następnie je wypuszczamy, opuszczając żebra do poprzedniej pozycji. Takie oddychanie może nawet podkreślać nasze gorętsze stany emocjonalne, a także przyspieszać tętno, potęgując uczucie lęku. |
|