administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 13:10 Temat postu: Test Na Wrodzona Inteligencje Figury |
|
|
Sprawdz swoje IQ
Wzbudzamy w uczniu pewność siebie (confidence), maksymalizując jego sukcesy (wyrażając wiarę w ucznia, zapewniając, że rozwiązany przez niego problem był trudny) i minimalizując porażki (usprawiedliwiając pomyłki i podkreślając tę część zagadnienia, w której uczeń miał rację). [439] Gottfredson, 1997. Dokonasz emocjonalnego remontu swojego miejsca pracy. Asertywność to umiejętność, która wymaga ćwiczeń, tak jak wszystkie inne umiejętności. Opłaca się jednak ją ćwiczyć, gdyż bycie asertywnym znacząco pomaga w wywieraniu wpływu na innych ludzi. * * *. Inteligencja emocjonalna. To brzmi jak oksymoron, prawda? Coś jak olbrzymia krewetka czy ciepły lód. Ludzie zwykle określają innych mianem inteligentnych lub emocjonalnych, ale nigdy nie stosują obu tych określeń łącznie. Czym zatem jest inteligencja emocjonalna? I dlaczego dowiadujesz się o niej dopiero teraz? Sytuację Afroamerykanów pogarszają jeszcze dodatkowe trudności. W 2002 roku dochody czarnych rodzin wynosiły 67% dochodów rodzin białych, a zasoby czarnych rodzin stanowiły 12% zasobów rodzin białych[231]! Za rozbieżność tę częściowo odpowiada praktyka utrudniania czarnym osiedlania się w białych dzielnicach, gdzie większa jest wartość nieruchomości i stopa zwrotu z inwestycji. W ten sposób czarni generalnie nie mają dobrego zabezpieczenia na wypadek utraty pracy lub zatrudnienia poniżej kwalifikacji. Afroamerykanie z klasy niższej praktycznie w ogóle nie mają takiego zabezpieczenia. Ponadto różnice pod względem zamożności odzwierciedlają fakt, że większość czarnych z klasy średniej należy do niej od niedawna. Możemy się spodziewać, że ich metody wychowawcze pozostaną bliższe metodom klasy niższej niż typowemu modelowi dominującemu w białej klasie średniej. Poznaj swoje mocne strony, gdyż może to być bardzo pomocne, gdy staniesz w obliczu problemów. Nawiązywać skuteczne relacje. [101] Flynn, 2007. Drugą tendencją jest pogarszanie się sytuacji ekonomicznej tych czarnoskórych, którzy pozostają w klasie niższej. Zresztą problem ten dotyczy wszystkich ludzi o niskim statusie społeczno–ekonomicznym. Przypominam informację z poprzedniego rozdziału, że realne dochody ludzi ubogich i przedstawicieli klasy pracującej są dziś mniejsze niż w przeszłości. W odniesieniu do czarnych z klasy niższej akcja afirmacyjna nie przyniosła znaczących efektów. Kondycja finansowa dużej części czarnej populacji, zwłaszcza młodych mężczyzn, jest obecnie gorsza, niż była. Sympatia pokazuje, że martwisz się o inną osobę. Przykładem takiego uczucia może być sytuacja, w której Beata mówi: „Słuchaj, naprawdę przykro mi słyszeć, że Twój mąż miał wypadek”. Zignorowanie drugiej osoby i niedopuszczenie do eskalacji konfliktu z nią. Mathews, J. (2006, 17 stycznia). America’s best schools? Washington Post. Z drugiej strony możesz też być osobą znaną z natychmiastowego wyrażania wszystkich swoich myśli, uczuć i przekonań, i to niezależnie od towarzystwa, w jakim się znajdujesz. Takie zachowanie również może być błędem. Po pierwsze niektórych ludzi wcale nie obchodzi to, co czujesz lub myślisz. Po drugie zbyt osobiste wynurzenia mogą innych urazić lub zniechęcić do Ciebie. Staraj się zatem znaleźć złoty środek, który ja sam lubię nazywać asertywnością. Zgodnie z jej zasadami powinieneś wprawdzie dawać innym do zrozumienia, co w danej chwili myślisz i czujesz, ale robić to wyłącznie w odpowiednim czasie i miejscu. Znasz dokładnie wiele osób, z którymi pracujesz. 4. Umów się z nią na spotkanie, zaznaczając, że chcesz porozmawiać na temat pracy. 1. Znajdź ciche miejsce, w którym nic nie będzie Ci przeszkadzać. Do inteligencji płynnej w największym stopniu odwołują się takie podtesty WISC, jak Uzupełnianie Obrazków, wymagające zwrócenia uwagi na wszystkie aspekty figury i przeanalizowania, której spośród jej części brakuje; Wzory z Klocków, wymagające operowania czysto abstrakcyjnymi materiałami wizualnymi; Układanki, w których niezbędne jest ciągłe manewrowanie między wiedzą na temat wyglądu docelowego przedmiotu a abstrakcyjnymi kształtami, z których trzeba go ułożyć; Porządkowanie Obrazków, wymagające przechowywania w pamięci operacyjnej wielu obrazków i przestawiania ich w myślach, tak aby powstała z nich logiczna historyjka; a także Kodowanie, które jest całkowicie abstrakcyjnym zadaniem sprawdzającym głównie szybkość przetwarzania informacji. Mówi się czasem, że tego typu testy sprawdzają tak zwaną inteligencję wykonaniową, ponieważ wszystkie wymagają wykonania pewnych operacji. Czynności te opierają się na spontanicznie podejmowanych decyzjach i tylko w nieznacznym stopniu odnoszą się do posiadanej wiedzy. Zajmować się działalnością polityczną. Osoba zaskoczona przejawia dość charakterystyczne zachowania, takie jak. Dana osoba może obawiać się zmian. Podczas rozwiązywania problemu spróbuj zastosować poniższy schemat. — Och, musisz być strasznie wyczerpany pracą — powiedziała kiedyś do Marka. Kontrolowanie emocji innych ludzi. Niszczący wpływ na iloraz inteligencji wywiera ołów[177]. Większe prawdopodobieństwo stykania się z nim – wskutek zanieczyszczenia środowiska i kontaktu ze starą, łuszczącą się farbą ołowiową – występuje wśród dzieci zamieszkujących podupadłe dzielnice w centrach miast niż u mieszkających na przedmieściach dzieci z klasy średniej. Czy Head Start to porażka? To zależy od przyjętego punktu widzenia. W kontekście zdrowia fizycznego program Head Start okazał się spektakularnym sukcesem. Obniżył umieralność dzieci od 33% do 75% w stosunku do porównywalnych dzieci nieobjętych programem, sprowadzając ją do poziomu nieznacznie różniącego się od współczynnika umieralności w całej populacji dzieci[285]. Równie niemiarodajne są badania, które po prostu porównują wyniki uczniów danej szkoły przed interwencją i po jej wprowadzeniu. Wielkość efektu w takich badaniach na ogół znacznie przewyższa wielkość efektu w badaniach porównujących szkoły, w których wprowadzono interwencję, z rzekomo podobnymi szkołami, w których jej nie wprowadzono[160]. Wyjątkiem od tej reguły są przypadki, gdy korzyści po wprowadzeniu interwencji są bardzo duże, nieporównywalne z wynikami, których można by się spodziewać bez jej zastosowania. W takich warunkach można niekiedy uwierzyć w zapewnienia o skuteczności danej interwencji. Musisz zaakceptować swoje uczucia oraz zachowanie drugiej osoby. Jeżeli początkowo czujesz gniew lub depresję, spróbuj zmienić ten gniew na frustrację czy zaniepokojenie, a depresję na smutek lub rozczarowanie. Im szybciej zaczniesz kontrolować swoje uczucia, tym wcześniej będziesz w stanie poradzić sobie z własnymi myślami i ruszyć dalej. Kiedy już zakończysz działanie opisane powyżej, postaraj się streścić swoimi słowami poglądy partnera i poproś go, aby tak samo streścił Twoje podejście. Następnie oceń, jak prawdziwe są poniższe cztery stwierdzenia, i zapisz odpowiedzi w swoim notatniku. Inteligencja emocjonalna. Psychologowie definiują ją na wiele różnych sposobów. Większość tworzonych definicji opiera się zwykle na zdolności do postrzegania i rozumienia emocji (nie tylko własnych, ale też przejawianych przez osoby w naszym otoczeniu) oraz korzystania z nich w celu lepszego przystosowania się do wymagań sytuacji. Ja osobiście definiuję inteligencję emocjonalną jako zdolność dostrojenia się do otaczającego świata, rozumienia sytuacji oraz nawiązywania kontaktów z innymi przy jednoczesnym kontrolowaniu własnego życia. Psychologowie oceniają inteligencję emocjonalną za pomocą wielu różnych testów mierzących iloraz emocjonalny (EQ). Najczęściej stosowanymi do tego celu narzędziami są testy EQ-i oraz MSCEIT, które omówię w dalszej części tego rozdziału w sekcji „Jak działają testy EQ”. |
|