administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 13:12 Temat postu: Zagadki Matematyczne Zapalki |
|
|
Sprawdz swoje IQ
Bliźnięta jednojajowe. [168] U.S. Department of Education, 2008. Pamiętaj o podobnych problemach, które udało Ci się już kiedyś rozwiązać. [108] Rueda, Rothbart, McCandliss, Saccomanno i Posner, 2005. Od tamtego czasu zjeździłem kawał świata. Czasami zatrzymywałem się w pięciogwiazdkowych hotelach, gdzie widziałem gości narzekających na drobne niedogodności. Ci ludzie, choć bogaci i mogący podróżować z klasą, nie wydawali się szczególnie szczęśliwi. Szczęście zależy nie tyle od bogactw materialnych, co przede wszystkim od tego, w jaki sposób postrzegamy naszą sytuację i jak się do niej odnosimy. Schoenthaler, S. J., Amos, S. P., Eysenck, H. J., Peritz, E., Yudkin, J. (1991). Controlled trial of vitamin–mineral supplementation: Effects on intelligence and performance. Personality and Individual Differences, 12, 351–362. Zarządzanie w stylu „podbijaj i rządź” jest już przestarzałe, nawet we współczesnym wojsku. Ludzie nie przepadają za wiecznym wysłuchiwaniem rozkazów, dlatego współcześni przywódcy starają się przede wszystkim zdobywać ich serca i umysły. Najczęściej ludzie interesują się bowiem tym, co mogliby osobiście zyskać w danej sytuacji. Aby zatem skutecznie rządzić w takim środowisku, należy wykazywać kilka ważnych cech. Odmiany inteligencji. Dzięki temu, że Urszula i Krzysztof dobrze się czują w swoim związku, gotowi są pójść na drobne ustępstwa, jeżeli wymaga tego sytuacja. Emocjonalna więź między nimi musi być silna, tak aby mogła pokonać wszystkie przeszkody, jakie mogą pojawić się na ich wspólnej drodze życia. [260] Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), 2000. Zajmować się działalnością polityczną. (...) można powiedzieć, że 75% wariancji [w IQ] wyjaśniają czynniki genetyczne (...) a 25% – zmienność środowiska. Locurto, C. (1990). The malleability of IQ as judged from adoption studies. Intelligence, 14, 275–292. Niezależność. Najniższy poziom takiej odpowiedzialności polega na przekazywaniu pieniędzy na cele dobroczynne. Na ogół jesteśmy skłonni wspierać wybrane organizacje, jednak tego rodzaju dary stanowią jedynie pierwszy krok w procesie budowania odpowiedzialności. [249] Ogbu, 2003. Wyniki IQ rozczarowują, choć nie powinny dziwić, jeśli weźmie się pod uwagę warunki domowe, sąsiedztwo i szkołę, z jakimi mają do czynienia dzieci po ukończeniu programu. Zaskakuje natomiast ogromna poprawa ich wyników w nauce oraz późniejszej sytuacji ekonomicznej i społecznej. Przedstawiono to na rycinie 7.1.A. Około jednej trzeciej dzieci z grupy kontrolnej na którymś etapie przeniesiono do klas specjalnych, a w grupie objętej programem odsetek ten wyniósł 13. W wieku czternastu lat tylko 14% dzieci z grupy kontrolnej uplasowało się powyżej 10. centyla w Kalifornijskim Teście Kompetencyjnym, w porównaniu z niemal połową dzieci poddanych interwencji. Wielkość efektu w wypadku czytania, matematyki i kompetencji językowych wahała się od 0,50 do 0,75 SD. Szkołę średnią zdołało ukończyć 43% dzieci z grupy kontrolnej i 65% z grupy objętej programem. Dzieci uczestniczące w programie uzyskiwały w szkole średniej oceny o 0,57 SD wyższe niż dzieci z grupy kontrolnej. W wieku dwudziestu siedmiu lat zaledwie około 6% członków grupy kontrolnej zarabiało 2000 dolarów miesięcznie, podczas gdy wśród uczestników programu odsetek ten wynosił 28. Jedenaście procent osób z grupy kontrolnej i 33% osób objętych interwencją miało własne domy. Około 20% członków grupy kontrolnej nigdy nie utrzymywało się z zasiłku, w porównaniu z 40% uczestników programu. Osiem procent kobiet z grupy kontrolnej i 40% kobiet poddanych interwencji wyszło za mąż. Do czterdziestego roku życia 55% osób z grupy kontrolnej i 36% uczestników programu było przynajmniej pięciokrotnie aresztowanych. Wyniki te mają doniosłe konsekwencje społeczne i ekonomiczne. Wyniki IQ rozczarowują, choć nie powinny dziwić, jeśli weźmie się pod uwagę warunki domowe, sąsiedztwo i szkołę, z jakimi mają do czynienia dzieci po ukończeniu programu. Zaskakuje natomiast ogromna poprawa ich wyników w nauce oraz późniejszej sytuacji ekonomicznej i społecznej. Przedstawiono to na rycinie 7.1.A. Około jednej trzeciej dzieci z grupy kontrolnej na którymś etapie przeniesiono do klas specjalnych, a w grupie objętej programem odsetek ten wyniósł 13. W wieku czternastu lat tylko 14% dzieci z grupy kontrolnej uplasowało się powyżej 10. centyla w Kalifornijskim Teście Kompetencyjnym, w porównaniu z niemal połową dzieci poddanych interwencji. Wielkość efektu w wypadku czytania, matematyki i kompetencji językowych wahała się od 0,50 do 0,75 SD. Szkołę średnią zdołało ukończyć 43% dzieci z grupy kontrolnej i 65% z grupy objętej programem. Dzieci uczestniczące w programie uzyskiwały w szkole średniej oceny o 0,57 SD wyższe niż dzieci z grupy kontrolnej. W wieku dwudziestu siedmiu lat zaledwie około 6% członków grupy kontrolnej zarabiało 2000 dolarów miesięcznie, podczas gdy wśród uczestników programu odsetek ten wynosił 28. Jedenaście procent osób z grupy kontrolnej i 33% osób objętych interwencją miało własne domy. Około 20% członków grupy kontrolnej nigdy nie utrzymywało się z zasiłku, w porównaniu z 40% uczestników programu. Osiem procent kobiet z grupy kontrolnej i 40% kobiet poddanych interwencji wyszło za mąż. Do czterdziestego roku życia 55% osób z grupy kontrolnej i 36% uczestników programu było przynajmniej pięciokrotnie aresztowanych. Wyniki te mają doniosłe konsekwencje społeczne i ekonomiczne. Prawdopodobnie bardzo ważną rzeczą, jaką może zrobić matka dla inteligencji swojego dziecka, jest karmienie piersią. W wypadku dzieci o najbardziej powszechnej kompozycji genetycznej karmienie piersią przez okres do dziewięciu miesięcy może podwyższyć IQ aż o 6 punktów. (Wygląda na to, że karmienie piersią dłużej niż dziewięć miesięcy nie ma żadnego korzystnego wpływu[423]). Wydaje się, że karmienie piersią ma szczególne znaczenie dla wcześniaków[424]. Pedersen, E., Faucher, T. A., Eaton, W. W. (1978). A new perspective on the effects of first–grade teachers on children’s subsequent adult status. Harvard Educational Review, 48, 1–31. Pisząc tę książkę, dokonałem kilku założeń co do Twojej osoby. Założyłem bowiem, że jesteś względnie dobrze przystosowany do życia i chętny do rozwijania swoich umiejętności, a może nawet pomagania w tym innym ludziom. Zapewne czytasz też książki lub bierzesz udział w programach samorozwoju. Bardzo możliwe również, że poznane dotąd przez Ciebie książki, taśmy, wykłady czy strony internetowe pozostawiły Ci uczucie niedosytu. Chciałbyś też pewnie zrozumieć, w jaki sposób działają inni ludzie. Być może spotkałeś już takie osoby, których zachowania nie są dla Ciebie zbyt jasne. Może się zastanawiasz, dlaczego ludzie skądinąd bardzo bystrzy czasami zachowują się w sposób dość naiwny bądź sami rzucają sobie kłody pod nogi, albo chcesz zrozumieć, dlaczego niektórzy okazują całkowity brak szacunku osobom w swoim otoczeniu. Zdobycie informacji o inteligencji emocjonalnej może pomóc Ci zrozumieć zarówno te, jak i inne zjawiska. |
|