administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 13:29 Temat postu: Test Osobowosci Praca |
|
|
Sprawdz swoje IQ
[235] Moss i Tilly, 2001. Jak można wychować inteligentne emocjonalnie dziecko? Każdy chce, aby jego dzieci odniosły sukces w życiu. Wiemy też, że chociaż IQ i zdolności są istotne, umiejętności emocjonalne również są ważne, jeśli w grę wchodzi osiągnięcie sukcesu. W niniejszej części znajdziesz wiele sugestii i przykładów pomagających radzić sobie z własnymi dziećmi. [317] Webster i Chadbourn, 1992. Odsetek niezamężnych matek w populacji czarnej wynosi 72, w białej zaś – 24[232]. Dla czarnych dzieci oznacza to całe mnóstwo problemów, a wśród nich ten, że poziom ubóstwa w domach z jednym rodzicem jest znacznie wyższy niż w pełnych rodzinach. Prawdopodobnie nie mniej ważny jest fakt, że środowisko, w którym przebywa tylko jedna osoba dorosła, jest dla dziecka mniej stymulujące. Badacz może na przykład zadać pytanie, czy testowana osoba lubi czytać pisma komputerowe, oglądać horrory, czy też woli uprawiać sport. Po zebraniu odpowiednio dużej liczby odpowiedzi możliwe staje się dostrzeżenie pewnych prawidłowości. Jeżeli zatem Twój zestaw odpowiedzi jest zgodny z odpowiedziami udzielonymi przez wszystkich stolarzy biorących udział w teście, wówczas możesz uzyskać informację, że dobrym pomysłem będzie dla Ciebie zawodowe zajęcie się stolarką. — Może jest sposób na to, abyś mu się postawiła? — zasugerowała Klaudia. Przedstawiciele wolnych zawodów więcej rozmawiają ze swoimi dziećmi niż przedstawiciele klasy pracującej. Matki zasypują dzieci słowami, nieustannie opowiadając im o świecie, o własnych przeżyciach i emocjach oraz pytając o ich potrzeby i zainteresowania. Rodzice z klasy pracującej mówią do swoich dzieci zdecydowanie mniej, a większa część ich wypowiedzi przybiera formę nakazów, które raczej nie stymulują ciekawości intelektualnej dziecka. Rodzice wykonujący wolne zawody włączają dzieci do rozmów przy posiłku, angażując je w omawiane sprawy i jednocześnie umożliwiając im poznawanie nowych słów. Tymczasem rodzice z klasy pracującej są bardziej skłonni zakładać, że dziecko nie interesuje się prowadzoną rozmową i że nie ma nic do powiedzenia na dany temat. Możesz nie lubić pewnych ludzi, ilości papierkowej roboty, jakości interakcji międzyludzkich lub innego dowolnego elementu. Udzielaj się jako wolontariusz. [441] Larrick, Morgan i Nisbett, 1990; Nisbett, Fong, Lehman i Cheng, 1987. Posiadanie długiej listy osób, na których możesz polegać w potrzebie. Czarni mają dłuższy czas reakcji. Jeżeli nie wiesz, jak dobrze idzie Ci w pracy, możesz na przykład zapisać. Inną emocją ujawnianą przez język ciała może być zażenowanie. Jej oznakami mogą być. W ramach rewanżu przygotuj się na zmianę jakiejś własnej cechy. Kiedy już sporządzisz listę spraw, których realizacja mogłaby Twoim zdaniem poprawić wydajność Twojego miejsca pracy i uczynić je miejscem ciekawszym i przyjemniejszym (jak to opisałem nieco wyżej), możesz przetestować swoje pomysły, przedstawiając je komuś innemu. Oto jak możesz tego dokonać. — O emocjach w pracy — odparłem. Możesz też pogłębić własną samoświadomość, wykorzystując notatnik, aby notować w nim swoje przemyślenia w stałych odstępach czasu. Zwiększając swój zasób emocjonalnego słownictwa (patrz rozdział 5.) i wykorzystując je do opisania pełnego zakresu uczuć, jakich doświadczasz w ciągu jednego dnia, możesz się zorientować, jak wiele uwagi poświęcasz swoim emocjom. Relacje międzyludzkie. Jest to Twoja zdolność do nawiązywania i podtrzymywania obopólnie satysfakcjonujących relacji. Jeżeli dobrze sobie z tym radzisz, prawdopodobnie będziesz się dobrze czuć w pracy związanej z częstym nawiązywaniem nowych i podtrzymywaniem istniejących znajomości. Klasa społeczna a kultura poznawcza. Najlepiej takie, w którym nikt Wam nie będzie przeszkadzać. Zrozumiesz, jak emocje wpływają na Twoją pracę. Mają trudności z nawiązywaniem i podtrzymywaniem relacji. Zawsze tak być powinno, żeby człowiek sprzedał wszystko, co ma, i ożenił się z córką mędrca, a swoją córkę wydał za mąż za mędrca. Inteligencja emocjonalna dla bystrzaków podzielona jest na pięć części. Oto, co możesz znaleźć w każdej z nich. Rzucaj wyzwania. Staraj się wprowadzać zmiany. Szukaj okazji do rozwijania swoich umiejętności. Eksperymentuj i ryzykuj. Nie każde nowe przedsięwzięcie będzie sukcesem, ale porażki również mogą nieść ze sobą wiele cennych informacji. Pozwól ujawnić się swoim emocjom. Oto kilka danych statystycznych, które powinny szczególnie zainteresować osoby pochodzenia europejskiego. Jakie mam możliwości zmiany tej sytuacji? Jak zmieniłyby się różnice w ilorazie inteligencji i wynikach w nauce, gdyby ubodzy po prostu mieli więcej pieniędzy? Wiadomo, że w Stanach Zjednoczonych akceptowany jest niższy poziom rozwoju intelektualnego dzieci o niskim SES niż w innych państwach rozwiniętych. Zależne od SES różnice w osiągnięciach w zależności od SES trzeba rozpatrywać w kontekście niezwykle dużego zróżnicowania ekonomicznego klas społecznych w USA. Przepaść pomiędzy najniższymi a najwyższymi dochodami jest tam znacznie głębsza niż w większości państw Unii Europejskiej czy w Japonii[190]. Co prawda dochody przypadające na jednego mieszkańca są w USA o 25–35% wyższe niż w większości krajów rozwiniętych, ale pracownicy plasujący się pod względem zarobków w dolnej jednej trzeciej rozkładu są ubożsi w Stanach Zjednoczonych niż w Unii Europejskiej czy w Japonii. Ponadto dochody 10% pracowników, którzy zarabiają najmniej, są w przeciętnym państwie Unii Europejskiej o blisko 44% wyższe niż w USA, a i tak dane te zaniżają dysproporcję pomiędzy najuboższymi Europejczykami a najuboższymi Amerykanami. Poza tym w Europie istnieje państwowe ubezpieczenie zdrowotne oraz inne zabezpieczenia ekonomiczne, podczas gdy Amerykanie muszą albo zapłacić za nie z własnej kieszeni, albo obejść się bez nich. Churchill, W. (1974). A history of the English–speaking peoples. New York: Bantam. Cohen, G. D. (2005). The mature mind: The positive power of the aging brain. New York: Basic Books. Skuteczniejsze osiąganie celów. [13] Rueda, Rothbart, McCandliss, Saccomanno i Posner, 2005. Definicje i pomiary inteligencji. Ekstrawersja, czyli skłonność do poszukiwania stymulacji i towarzystwa innych ludzi oraz wykazywania wysokiego poziomu energii. Badań tych nie prowadzą źli naukowcy społeczni, lecz są to eksperymenty naturalne, w których dzieci – z najróżniejszych powodów – przez jakiś czas nie mogą chodzić do szkoły. Eksperymenty te wykluczają możliwość, iż większa ilość nauki wiąże się z wyższym IQ tylko dlatego, że inteligentniejsi ludzie dłużej uczęszczają do szkół. Badania, o których mowa, szczegółowo opisali psychologowie rozwojowi Stephen Ceci i Wendy Williams[81]. Do tej pory przeprowadzono wiele badań, które pozwalają stwierdzić, w jaki sposób ćwiczenia mogą wpłynąć na Twój nastrój. W jednym z nich, przeprowadzonym w Holandii przez J.H. Stubbego i jego współpracowników, wzięto pod uwagę 8000 osób w wieku 18 – 65 lat, u których zbadano zależność pomiędzy ćwiczeniami wykonywanymi w czasie wolnym a zadowoleniem z życia. Badacze odkryli, że ludzie biorący udział w ćwiczeniach wykazywali wyższy poziom zadowolenia i szczęśliwości. |
|