administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 13:33 Temat postu: Rebusy I Zagadki |
|
|
Sprawdz swoje IQ
Sprawiać, aby inni dobrze się czuli w Twoim towarzystwie. Sport. Smutek. Wyjście na obiad do wybranej przez partnera restauracji. Poniedziałek rano. Dzwoni budzik. Próbując po niego sięgnąć, uderzasz się w głowę, a następnie niechcący zrzucasz budzik na podłogę. Idziesz pod prysznic, ale okazuje się, że nie ma ciepłej wody. W drodze do drzwi Twój własny pies gryzie Cię w nogę. W kuchni odkrywasz, że Twoje ulubione płatki śniadaniowe właśnie się skończyły. Drogę do pracy pokonujesz w potwornym korku. Kiedy wreszcie trafiasz na względnie luźny odcinek, czerwone bmw zajeżdża Ci drogę, niemalże zmuszając Cię do skrętu na przeciwny pas ruchu. Jeśli przyjrzysz się uważniej swoim emocjom, a także intuicji, tętnu, uczuciu mrowienia na skórze, oddechowi oraz myślom przebiegającym Ci przez głowę, będziesz w stanie skuteczniej rozpoznawać, co czujesz w danej chwili. To z kolei pozwoli Ci na skuteczniejszą samokontrolę. [123] Lynn i Vanhanen, 2002; Rushton i Jensen, 2005. [34] Murray, 2002. 4. Kiedy już skończysz, określ, który z problemów jest dla Ciebie najważniejszy. Ubiegający się o przyjęcie na studia uczniowie szkół średnich w USA muszą zdać Test Rozumowania SAT (SAT Reasoning Test, dawniej Scholastic Aptitude Test). Jest to zestaw testów mających ocenić, czy kandydat na studia posiada zdolność analizowania problemów niezbędną do sprostania trudom studiowania. Rozwiń umiejętności interpersonalne, tak aby Twoi koledzy mogli nawiązać lepsze relacje między sobą. Bharwaney Geetu, Twoje emocjonalne ja: jak podnieść swoje EQ, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2008. • Przekazywać pieniądze i przedmioty na rzecz organizacji dobroczynnych. Pozbyć się gniewu. Wychowywanie nastoletniego dziecka jest trudne. Sukcesy i porażki Twojego dziecka zwykle pojawiają się w najmniej oczekiwanych chwilach. Przyczynami problemów są najczęściej: przyjaźnie, pierwsze miłości, szkoła, narkotyki, palenie, alkohol, imprezy do późna, prowadzenie samochodu, zbyt długi czas spędzany przed telewizorem bądź komputerem itp. O burzliwym okresie nastoletnim ludzie pisali od najdawniejszych czasów. Spokój i kontrolę nad własnymi emocjami najłatwiej jest zachować w chwili, gdy ma się odpowiednią samoocenę. Posiadanie pewności siebie i wiary we własne siły umożliwia skuteczniejsze wykorzystywanie umiejętności emocjonalnych i społecznych, niezbędnych do tego, by pomóc własnemu dziecku. Gdy nie posiadasz zbyt wysokiej samooceny, zwykle uważasz, że nie potrafisz niczego zrobić właściwie, i poddajesz się przedwcześnie. Prawdę mówiąc, większość rodziców ma wszelką wiedzę i umiejętności potrzebne do udzielania pomocy swoim nastoletnim dzieciom, ale brakuje im pewności siebie, bez której trudno jest się zorientować, kiedy należy słuchać, kiedy pocieszać, a kiedy udzielać porad. Choi, I., Nisbett, R. E., Norenzayan, A. (1999). Causal attribution across cultures: Variation and universality. Psychological Bulletin, 125, 47–63. Najważniejsze w badaniach Murraya jest to, że pokazują one, iż osiągnięcia życiowe członków tej samej rodziny różniących się pod względem ilorazu inteligencji są na ogół bardzo odmienne. Co istotne, analizy te pozwalają pominąć w rozważaniach wpływ statusu społeczno–ekonomicznego rodziny, z której pochodzi badana osoba, ponieważ porównuje się zawsze członków tej samej rodziny. Owe analizy nie dowodzą jednak, że to wyłącznie IQ w bezpośredni sposób odpowiada za takie wyniki. Istnieje na przykład prawdopodobieństwo, że możliwości edukacyjne, na które ma wpływ iloraz inteligencji, również są ważnym ogniwem łańcucha przyczynowego. Wykształcenie zapewne potęguje efekt wywołany przez IQ. Nie bez znaczenia jest także związek między ilorazem inteligencji a niektórymi istotnymi aspektami osobowości i motywacji. Jednakże wyniki tych badań wiele nam mówią o znaczeniu IQ i jego korelatów nawet w odniesieniu do członków tej samej, relatywnie zamożnej i stabilnej rodziny. 0,24. Poranne przemęczenie, czasami ciągnące się aż do popołudnia. 0,46. [188] McLoyd, 1998. Musisz polegać na innych w celu wykonania swoich obowiązków. Produkcja. Czy lubisz pomagać innym w rozwiązywaniu problemów? Jak stwierdzić, czy dziecko jest zbyt agresywne? [20] Blair, 2006. Odziedziczalność, środowisko i IQ. Jak działa świadomość chwili. W innym badaniu Masuda wykazał, że gdy Japończykom i Amerykanom pokaże się ilustracje, na których wokół centralnej postaci widnieją inne osoby, i poprosi się ich o ocenę nastroju postaci usytuowanej centralnie, Japończycy swoje opinie w dużo większym stopniu niż Amerykanie będą opierać także na wyrazie twarzy innych osób[375]. Osoba zaskoczona przejawia dość charakterystyczne zachowania, takie jak. [408] Murray, 2007b. Postawa otwarta (pochylenie do przodu, podniesiona głowa, ramiona wyciągnięte bądź luźno opuszczone wzdłuż tułowia) może być oznaką dominacji i zadowolenia z obecnej sytuacji. Geny jako wyzwalacze wpływów środowiskowych. Wykorzystaj powyższe obszary jako przykłady tego, co próbujecie osiągnąć. Omówcie każdy z nich, starając się znaleźć przykłady sytuacji, w których byliście zgodni. Zastanówcie się, dlaczego uważacie, że doszliście do porozumienia. Sprawdźcie, czy posiadacie te same poglądy na wartości podstawowe. Czy istnieją jakieś kwestie, które są ważniejsze dla jednego z Was? Zorientujcie się, które wartości są równie ważne dla Was obojga, ponieważ opierając się na nich, będziecie w stanie skutecznie wzmacniać swój związek. Nie zapominajcie o podkreślaniu każdego kompromisu za pomocą komplementów, uścisków czy innych oznak pozytywnych uczuć. Umiejętność radzenia sobie ze stresem. Jeżeli udało Ci się skutecznie dokonać zmiany jej zachowania, ta sytuacja powinna budzić w Tobie znacznie spokojniejsze uczucia. W miarę stopniowego akceptowania nowych zachowań drugiej osoby Twoje emocje powinny ulegać wyciszeniu. W książce Make Your Workplace Great: The 7 Keys to an Emotionally Intelligent Workplace szczegółowo opisałem elementy składające się na dobrze funkcjonujące miejsce pracy. Dlaczego więc wyniki testu Ravena tak istotnie wzrosły? Nie wiadomo, ale możemy spróbować to wydedukować z posiadanych informacji. Psycholog rozwojowy Clancy Blair wraz ze współpracownikami wykazał, że nauczanie matematyki – począwszy od szkoły podstawowej, a nawet przedszkola – zmieniło się ze zwykłej nauki liczenia i działań arytmetycznych w prezentowanie wysoce wizualnych form obiektów i figur geometrycznych oraz uczenie dzieci dostrzegania rządzących nimi prawidłowości[102]. Rycina 3.2 przedstawia przykład ćwiczeń graficznych, z jakimi w ostatnich dziesięcioleciach dzieci stykają się w szkołach. Wyraźnie widać, jak bardzo pomocne mogą być te ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań podobnych do tych z testu Ravena. Psycholog rozwojowa Wendy Williams wykazała, że obecnie podczas lekcji kładzie się większy niż kiedyś nacisk na rozwiązywanie abstrakcyjnych zadań ćwiczących spostrzeganie[103]. Blair i jego współpracownicy dowiedli również, że w porównaniu z minionymi latami przedstawiane dzisiaj uczniom zadania matematyczne częściej wymagają licznych operacji sekwencyjnych, które sprzyjają rozwojowi pamięci operacyjnej, niezbędnej do rozwiązywania zadań z testu Ravena[104]. |
|