administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 14:02 Temat postu: Psychotestow Do Wojska |
|
|
Sprawdz swoje IQ
Nierzadko bywa też tak, że gubimy się we własnym świecie, a utrata takiej perspektywy może źle wpływać na nasze możliwości radzenia sobie z innymi ludźmi. Dlatego też zastanów się nad ludźmi ze swojego otoczenia i postaraj się ustalić, czyje zachowanie pragniesz zmienić. Chcesz na przykład, aby. Przyszli dyrektorzy szkół przez rok zaznajamiają się z modelem KIPP, a dopiero potem zaczynają prowadzić własną placówkę. Model ten nie narzuca określonego podejścia ani programu nauczania, dlatego też – w przeciwieństwie do większości reform ogólnoszkolnych – nie wymaga od nauczycieli przyswajania nowego systemu. W trakcie badania około połowy nauczycieli w okolicznych szkołach KIPP stanowili nauczyciele z programu Teach for America, a ich doświadczenie zawodowe przed przystąpieniem do KIPP obejmowało średnio dwa lata. Emocje gorące. Jaeggi, S. M., Perrig, W. J., Jonides, J., Buschkuehl, M. (2008). Improving fluid intelligence with training on working memory. Proceedings of the National Academy of Science of the United States of America, 105, 6829–6833. Cook, T. D. (2003). Why have educational evaluators chosen not to do randomized experiments? Annals, American Academy of Political and Social Science, 589, 114–149. Stresująca myśl. Musiało się stać coś niedobrego, bo inaczej na pewno by zadzwonił. Dlaczego tego nie robi? To okropne! Nie powinien się tak zachowywać! Norenzayan, A., Smith, E. E., Kim, B. J., Nisbett, R. E. (2002). Cultural preferences for formal versus intuitive reasoning. Cognitive Science, 26, 653–684. Gdy już odczytamy uczucia jakiejś osoby, musimy zastosować także drugi ważny element empatii, jakim jest pokazanie, że rozumiemy, co ta osoba czuje. Rzecz jasna, z empatii należy korzystać tylko wtedy, kiedy jest to adekwatne do sytuacji. Głębokie empatyzowanie z osobą przypadkowo spotkaną w sklepie nie jest zbyt dobrym pomysłem. [147] Pedersen, Faucher i Eaton, 1978. Tracą kontrolę nad swoimi emocjami, zwłaszcza w chwili stresu. Myśleć jak na osobę inteligentną emocjonalnie przystało. Autor anonimowy (2007). A record pool leads to record results. Harvard University Gazette. W internecie: 27 maja 2008 roku, http://www.news.harvard.edu/gazette/2007/04.05/99–admissions.html. Natomiast kiedy środowisko jest bardzo różnorodne – występują znaczne różnice pomiędzy rodzinami – wówczas otoczenie odgrywa olbrzymią rolę w kształtowaniu różnic w inteligencji między poszczególnymi osobami. Taka sytuacja odnosi się do ludzi ubogich. W tej grupie zaledwie 10% zmienności inteligencji wynika z dziedziczności, co oznacza, że poprawa środowiska, w jakim żyją dzieci urodzone w rodzinach ubogich, może znacząco wpłynąć na ich inteligencję. I rzeczywiście – jeśli ubogie dziecko wychowuje się w rodzinie należącej do zamożnej klasy średniej, to można się spodziewać wartości dodanej w postaci przynajmniej 12, a być może aż 18 punktów IQ. Ogromny jest również wpływ tej zmiany na osiągnięcia dzieci w nauce – przynajmniej pół odchylenia standardowego, a w pewnych warunkach nawet całe odchylenie standardowe. — Mam kilka pomysłów — odpowiedziała Weronika. — Dobrze byłoby mieć możliwość natychmiastowego wrzucenia całego pliku na ekran. Wtedy mogłabym wszystko załatwić z klientem podczas jednej rozmowy. Tyle że firma musiałaby zapewnić znacznie lepszy sprzęt. Ewentualnie ludzie z pomocy technicznej mogliby zbierać zapytania, a szukaniem na nie odpowiedzi zajmowałyby się wyznaczone osoby. W ten sposób bylibyśmy w stanie obsłużyć więcej telefonów każdego dnia. Na początku jesteś Ty. Uspokajać innych. Ludzie obdarzeni inteligencją emocjonalną mogą zrobić bardzo wiele dla swojej społeczności. Pomyśl, czego potrzebują ludzie w Twoim otoczeniu. Działania takie zwykle należą do jednej z poniższych kategorii. Dysponujemy jednak bardzo wieloma dowodami na istotną rolę, jaką odgrywają nauczyciele. Liczy się przede wszystkim ich doświadczenie. Różnica w umiejętności czytania pomiędzy uczniami, których nauczyciel pracuje w zawodzie od roku, a uczniami, których nauczyciel ma dziesięcioletnie doświadczenie, wynosi średnio 0,17 SD, co odpowiada mniej więcej siedmiu dodatkowym centylom w wynikach testów kompetencji[143]. Warto zauważyć, że największa różnica pomiędzy doświadczonymi a początkującymi pedagogami występuje w pierwszym roku pracy[144]. Dlatego warto się starać, by nasze dziecko nie trafiło do klasy świeżo upieczonego nauczyciela. Lareau, A. (2003). Unequal childhoods: Class, race, and family life. Berkeley: University of California Press. Słuchaj uważnie. Zażenowanie. Zaczerwieniona lub zarumieniona twarz, odwracanie wzroku, unikanie kontaktu wzrokowego, fałszywy uśmiech lub grymas. Możesz poprawić swój poziom szczęścia poprzez podejmowanie stosownych kroków mających na celu zmianę Twoich emocji. Nie oznacza to jednak, że musisz całkowicie zmieniać swoją emocjonalność. Mam tu bowiem na myśli jedynie osłabienie uczuć negatywnych i wzmocnienie czy też rozwinięcie emocji pozytywnych. Nie przyjmuj komentarzy zbyt osobiście. Wiesz, jak się czują osoby w Twoim otoczeniu. Gdy Janek nieco się uspokoił i zszedł na dół, mama spróbowała wciągnąć go do rozmowy. Psychologowie społeczni Gregory Walton i Geoffrey Cohen wpadli na pomysł, iż ten spadek motywacji prowadzący do pogorszenia wyników w nauce można zdusić w zarodku, jeżeli studentom wywodzącym się z mniejszości uświadomi się, że obawy dotyczące akceptacji społecznej są powszechne wśród studentów niezależnie od ich pochodzenia oraz że w przyszłości ich sytuacja prawdopodobnie się poprawi[334]. Badacze poddali niewielkiej interwencji czarnych studentów prestiżowej prywatnej uczelni. Zaprosili białych i czarnych studentów kończących pierwszy rok studiów do udziału w teście psychologicznym. Intencją badaczy było przekonanie grupy, do której skierowana była interwencja, że obawy związane z akceptacją społeczną są zjawiskiem powszechnym i zanikają w miarę nawiązywania kolejnych przyjaźni. Pomysłodawcy eksperymentu spodziewali się, że pomoże to czarnym studentom uzmysłowić sobie, iż zamiast rozpatrywać trudności towarzyskie w kategorii rasy („Zdaje się, że to nie jest miejsce dla takich jak ja”), należy spojrzeć na nie jako na zjawisko dotyczące wszystkich („Zdaje się, że wszyscy mają podobne problemy”). Badacze sądzili, że uświadomienie sobie wspólnego problemu – i jego możliwych rozwiązań – pozwoli studentom nie przejmować się kwestią przynależności i skupić się na nauce. Pamiętaj, że nawet jeśli nie uda Ci się namówić partnera do oceny związku, możesz przygotować go na taką dyskusję w późniejszym terminie. Jeśli zaczniesz dyskusję we właściwy sposób, rozmowa może okazać się dużo prostsza niż w przypadku, gdy zaskoczysz nią partnera lub też, co gorsza, pozwolisz problemowi narastać w sposób niekontrolowany. Spójrz na rysunek 7.1 i spróbuj określić, jakie emocje przedstawiają poszczególne twarze. Jak silna jest emocja w każdym z tych przypadków? W swoim notatniku zapisz następujące informacje odnoszące się do każdej z twarzy. [368] Caplan, Whitmore i Choy, 1989. |
|