administrator
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 2942
|
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 14:02 Temat postu: Inteligencja Emocjonalna Dziecka |
|
|
Sprawdz swoje IQ
W tym rozdziale. Zasugeruj kilka sposobów poprawienia zachowań dobrych oraz ograniczenia czy zmodyfikowania zachowań szkodliwych. Wzmożone używanie alkoholu lub narkotyków. Przytoczone efekty programu Abecedarian prawdopodobnie są niedoszacowane, ponieważ dzieci z grupy kontrolnej również były objęte jakąś formą opieki przed pójściem do zerówki. Poprawianie szkół. Podniesienie umiejętności pomagających w kontrolowaniu tych emocji. Mogą być to umiejętności bardzo proste, takie jak zdolność do milczenia, gdy to konieczne, ale i bardziej złożone, jak np. uzyskiwanie dobrego wglądu w stan emocjonalny partnera. Rzecz jasna, bardzo ważna jest świadomość tego, których wyzwań w ogóle warto jest się podejmować, a których nie. Otrzymasz wskazówki dotyczące podtrzymywania relacji z trudnymi krewnymi i przyjaciółmi. Długotrwałe nawyki są trudne do wyeliminowania, jednakże odwołanie się do emocji, na których opiera się dany nawyk, pomaga osiągnąć sukces w tym zakresie. Pamiętaj, że u niektórych osób dane działanie może wiązać się z lękiem lub negatywnymi emocjami, natomiast inni nie są w stanie wyobrazić sobie pozytywnych emocji, które mogliby poczuć po skutecznym działaniu. Musisz zatem określić, który z tych dwóch mechanizmów w przypadku danej osoby jest silniejszy, a następnie go wykorzystać. Nadużywanie empatii. · 9 godzin. Larrick, R. P., Morgan, J. N., Nisbett, R. E. (1990). Teaching the use of cost–benefit reasoning in everyday life. Psychological Science, 1, 362–370. Centers for Disease Control and Prevention (2007). Fetal alcohol spectrum disorders. Atlanta, GA: CDC. W internecie: 19 stycznia 2008 roku, http://www.cdc.gov/ncbddd/fas/fasask.htm. Skupiając się na głębokim oddychaniu i wyobrażając sobie, jak powietrze wchodzi aż do przepony, a następnie uchodzi z płuc. Jak zmieniłyby się różnice w ilorazie inteligencji i wynikach w nauce, gdyby ubodzy po prostu mieli więcej pieniędzy? Wiadomo, że w Stanach Zjednoczonych akceptowany jest niższy poziom rozwoju intelektualnego dzieci o niskim SES niż w innych państwach rozwiniętych. Zależne od SES różnice w osiągnięciach w zależności od SES trzeba rozpatrywać w kontekście niezwykle dużego zróżnicowania ekonomicznego klas społecznych w USA. Przepaść pomiędzy najniższymi a najwyższymi dochodami jest tam znacznie głębsza niż w większości państw Unii Europejskiej czy w Japonii[190]. Co prawda dochody przypadające na jednego mieszkańca są w USA o 25–35% wyższe niż w większości krajów rozwiniętych, ale pracownicy plasujący się pod względem zarobków w dolnej jednej trzeciej rozkładu są ubożsi w Stanach Zjednoczonych niż w Unii Europejskiej czy w Japonii. Ponadto dochody 10% pracowników, którzy zarabiają najmniej, są w przeciętnym państwie Unii Europejskiej o blisko 44% wyższe niż w USA, a i tak dane te zaniżają dysproporcję pomiędzy najuboższymi Europejczykami a najuboższymi Amerykanami. Poza tym w Europie istnieje państwowe ubezpieczenie zdrowotne oraz inne zabezpieczenia ekonomiczne, podczas gdy Amerykanie muszą albo zapłacić za nie z własnej kieszeni, albo obejść się bez nich. Znajdowanie nowych pasji. Stevenson, H. W., Stigler, J. W. (1992). The learning gap: Why our schools are failing and what can we learn from Japanese and Chinese education. New York: Summit Books. Ho, K. C., Roessmann, U., Hause, L., Monroe, G. (1981). Newborn brain weight in relation to maturity, sex, and race. Annals of Neurology, 10, 243–246. Przeznaczyć pierwsze 20 – 30 minut pracy na opanowanie wzburzenia za pomocą technik radzenia sobie z emocjami (patrz rozdział 6). Wyglądasz, jakby cię coś smuciło. Po podjęciu decyzji dobrzy przywódcy nie spoczywają na laurach, ale wprowadzają swój plan w życie. Kiedy zdecydują się coś zrobić, zwykle ciężko ich odwieść od tego zamiaru, gdyż wiedzą oni, że sumienna próba osiągania celów jest kluczowym elementem procesu decyzyjnego. Potrafią także oceniać swoje decyzje na każdym etapie tego procesu, dzięki czemu mogą wyciągać cenne wnioski zarówno z sukcesów, jak i z porażek. Williams, W. M. (1998). Are we raising smarter children today? School– and home–related influences on IQ. W: U. Neisser (red.), The rising curve: Long–term changes in IQ and related measures. Washington, DC: American Psychological Association. Jak działać skuteczniej w pracy samodzielnej. Zdrowie. Nisbett, R. E. (red.). (1992). Rules for reasoning. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. To pytanie miało na celu sprawdzenie, czy syn wciąż jest podminowany. Miało mu również okazać szacunek, a także dać możliwość udzielenia samodzielnej odpowiedzi. Im bardziej skłonny do rozmowy byłby bowiem Janek, tym większa byłaby szansa, że powiedziałby, co go tak naprawdę gnębi. uraza. [310] Dużo bardziej do interpretacji nadają się wyniki z matematyki w roku szkolnym 2005/2006, ponieważ próg poziomu zaawansowanego był znacznie niższy niż w roku 2004/2005. W Karolinie Północnej, podobnie jak w wielu innych stanach, to, co kryje się pod hasłem „poziom zaawansowany”, zmienia się z roku na rok, nie tyle w zależności od rzeczywistych osiągnięć uczniów, ile raczej pod wpływem decyzji politycznych. Dane za rok 2005/2006, gdy kryteria osiągnięcia poziomu zaawansowanego ponownie zostały podwyższone, wskazują na to samo. Przepaść między populacją czarną i białą w hrabstwie Wake nie jest mniejsza niż w całym stanie. Dziennikarz gazety „Times” powinien czerpać informacje z wiarygodnego źródła, zamiast polegać na danych i interpretacjach dostarczanych przez pedagogów na podstawie regionalnych sprawozdań hrabstwa Wake. Jak sobie poradzić z nastolatkiem. Dwaj chłopcy, Andrzej i Szymon, grają w piłkę na boisku szkolnym. Nagle zaczynają się kłócić o to, kto powinien strzelić następnego gola. Przechodzisz właśnie obok i widzisz całe zajście. Postanawiasz, że. Potrzeba koncentrowania się na innych ludziach oznacza, że spostrzeganie mieszkańców Wschodu skierowane jest na zewnątrz, na szeroki wycinek środowiska społecznego, a w konsekwencji także na środowisko fizyczne. Wraz z Takahiko Masudą prezentowaliśmy badanym krótkie filmy animowane pokazujące życie pod wodą i prosiliśmy o opisanie tego, co widzieli[374]. Rycina 8.1 przedstawia kadr z jednego z takich filmów. Badani Amerykanie skupiali się szczególnie na najbardziej rzucających się w oczy obiektach, na przykład na dużych i szybko poruszających się rybach. Spontaniczna odpowiedź brzmiała na ogół: „Widziałem trzy duże ryby płynące w lewo; miały białe brzuchy w różowe kropki”. Eksperci w dziedzinie inteligencji są w zasadzie jednomyślni co do tego, że obejmuje ona umiejętność myślenia abstrakcyjnego, rozwiązywania problemów i przyswajania wiedzy[5]. Przeważająca większość specjalistów uważa, że elementami inteligencji są również pamięć i szybkość myślenia, a niewiele ponad połowa zawiera w swoich definicjach tego terminu także wiedzę ogólną i kreatywność. Kadr z kolorowego filmu animowanego prezentowanego Amerykanom i Japończykom. Po obejrzeniu filmu osoby badane zostały poproszone o opowiedzenie, co widziały. Dobre wiadomości dotyczą także różnicy pomiędzy rasami w zakresie wyników z matematyki, która wynosiła aż 1,2 SD w wypadku pierwszych grup poddawanych testowi. Uległa ona drastycznemu zmniejszeniu w wypadku dzieci urodzonych od połowy lat pięćdziesiątych do końca lat sześćdziesiątych, wyhamowaniu lub lekkiemu podwyższeniu w wypadku dzieci urodzonych pomiędzy początkiem lat siedemdziesiątych a końcem lat osiemdziesiątych oraz ponownej redukcji w wypadku dzieci urodzonych w późniejszych latach. Nie ma jednoznacznego wyjaśnienia tych tendencji, ale ogólny bilans jest korzystny: różnica pod względem wyników zmniejszyła się o więcej niż jedną trzecią i wynosi obecnie od 0,60 do 0,90 SD. |
|